آدرس آی پی:www.Hkebriti.orq.ir
سیستم عامل:
نسخه: بیت
اندازه تصویر:

بــهــتــریــن تــرفنــدهــا و دانــلــودهــا

صفحه خانگی اضافه به علاقمندی ها نقشه سایت
تبلیغات
تبلیغات

تبلیغات

تبلیغات

درباره ما

به وبسایت دکتر پی سی خوش آمدید برای هرچه بهتر شدن سایت عضو شوید و نظر بدهید

تصویر روز


امکانات دیگر

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 455
بازدید کل : 805290
تعداد مطالب : 661
تعداد نظرات : 110
تعداد آنلاین : 1



Alternative content



تقویم

آخرین مطالب

» ترفند جستجوی تصاویر مشابه در گوگل
» پیشرفت های ویندوز ۸ در زمینه مدیریت فایل‌ها
» مشکلات کامپیوتری رایج جالب و خنده دار
» چند توصیه ضروری برای كاربران دائمی كامپیوتر
» روبات آمريکا از ايران شکست خورد
» کوچکترین کامپیوتر رومیزی دنیا از یک سیب هم کوچکتر است
» گوگل به مسافران هوایی لپ تاپ می دهد
» 10 تبلت برتـر ژوئن 2011
» نخستین لپ تاپ سه بعدی جهان بدون نیاز به عینک
» طولانی ترین ایمیل را ببینید
» شرکت اچ پی ۱۱ لپ تاپ اش را با پردازشگر جدید به روز کرد
» گوگل قابليت جستجو با تصوير و صدا را برای دسکتاپ نيز به ارمغان آورد
» لپ تاپ رولی، خیالی كه به واقعیت می‌پیوندد
» اس ام اس با حال و جالب
» اپل فروش نسخه آنلاک شده آیفون 4 را شروع کرد
» 10 کار جالب برای روز پدر !
» چهل روز تا رفع کامل جوش و لکه های صورت! امتحان کنید!
» اطلاعات جالب در مورد امازون
» از دنیای علم و تکنولوژی چه خبر ؟
» ایمان شهباز در شبکه 2 جمهوری اسلامی ایران مطلب ارسالی ازshadi20
» شهرت مربی نمونه ی ایرانی جهانی شد , تقدیر شاسینس بگهیم از ایمان شهباز مربی مدلها و مانکنهای ایرانیمطلب ارسالی ازshadi20
» ۱۱ خودروی برتر سال ۲۰۱۱ + قیمت
» مایکروسافت نوجوان ۱۴ ساله هکر را استخدام کرد
» چهار ویژگی جدید iOS5 که نشان از الگو برداری اپل از گوگل دارد
» تبلت HP TouchPad ماه آینده وارد بازار می شود
» بازی جدید و بسیار زیبای World Snooker Championship 2011 برای گوشیهای موبایل با فرمت جاوا
» تم پرنده های زیبا _ویندوز 7
» مدیریت دانلود با FlashGet3.7.0
» سرعت اینترنت در ایران
» خنده دار ترین و مسخره ترین قوانین عمومی جهان
» G-mail هدف حمله قرار گرفت
» چرا قلب تیر خورده نماد عاشقی است ؟!
» چرا وقتی خودتان را قلقلک می دهید ، نمی خندید؟!
» Erfan Ft Khashayar & Behzad Leito, Sarkesh, Afra, Taham - Paydar
» Hamid TalebZadeh - Nagoo Mashghale Daram Video
» دانلود فیلم Ready 2011
» دانلود فیلم Clash Of Empires Battle For Asia 2011
» اس ام اس عاشقانه جدید خرداد ۹۰-نيمه دوم خرداد90
» 3d Pinball
» افزودن دکمه های کمکی به Title Barویندوز

تبلیغات

پشتیبانی آنلاین



معرفی سایت به دوستان

نام شما :
ایمیل شما :
نام دوست شما:
ایمیل دوست شما:


Powered by ParsTools

مدیر سایت

خوش آمدید به سایت جالب ترین خبرهای دنیا : بهترین خبرها و جدید ترین دانلودها را از ما بخواهید
تبلیغات
موضوع: <-PostCategory-> | نویسنده: حسين كبريتي

 

http://files.tabnak.com/pics/201104/201104040524342315.jpg

یک میلیونر از شمال چین با پرداخت ۱٫۶ میلیون دلار برای خرید یک سگ قرمز تبتی از نژاد ماستیف ( Mastiff ) رکورد گرانترین سگ جهان را شکست.

به گزارش گینس، گرانقیمت ترین سگ جهان که به رنگ قرمز می باشد هانگ دانگ ( Hong Dong ) نام دارد.این سگ ۱۱ ماهه از نژاد سگ های بزرگ می باشد و بیش از ۸۱ کیلوگرم وزن دارد.

لو لیانگ ( Lu Liang ) صاحب پرورشگاه سگ های تبتی ماستیف به خبرنگار دیلی تلگراف گفت:من ۱۰ سال پیش این کار را شروع کردم و هرگز فکر نمی کردم روزی همچین پولی ببینم.

 


موضوع: <-PostCategory-> | نویسنده: حسين كبريتي

1390/01/15

دانشمندان معتقدند با ساخت یک قرص می‌توان انسان‌ها را نسبت به پیتزا، چیپس، پاپ کورن و دیگر غذاها بی‌میل کرده و به این ترتیب به مبارزه با چاقی کمک بیش‌تری کرد.

به اعتقاد دانشمندان، ما در هنگام گرسنگی بوی غذاها را بهتر استشمام می‌کنیم و به همین دلیل سخت‌تر می‌توانیم نسبت به خوردن غذا خصوصا غذاهای ناسالم مقاومت کنیم. اما دانشمندان با انجام تحقیقاتی دلیل اصلی این موضوع را کشف کرده و معتقدند با این روش می‌توان با ساخت داروها یا اسپری‌هایی این حالت را کم‌تر کرد.

این اسپری‌ها و داروها می‌توانند به ما در کنترل اشتها کمک کرده و به این ترتیب ما توانایی بیش‌تری در انتخاب غذاهای سالم‌تر خواهیم داشت. در عین حال، با طراحی و ساخت داروهای دیگر می‌توان به افزایش اشتها در بیمارانی که میل چندانی به غذا خوردن نداشته و دچار سوء تغذیه‌ شده‌اند کمک کرد.

ایده اصلی این طرح زمانی مطرح شد که دانشمندان آمریکایی متوجه چگونگی واکنش نشان دادن مگس‌های میوه به تکه‌های باقی مانده غذا شدند. با وجود اندازه بسیار کوچک، مگس‌های میوه اشتراک ژنی زیادی با انسان دارند و به همین دلیل برای انجام تحقیقات آزمایشگاهی گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شوند. دانشمندان متوجه شدند حس بویایی تاثیر بسیار زیادی در جذب حشرات به سمت غذاها دارد.

تحقیقات دیگر هم نشان می‌دهد سلول‌هایی وجود دارند که مسوول پردازش حس بویایی هستند و هم چنین انسولین نقش مهمی در این فرآیند دارند.
زمانی که به دلیل گرسنگی میزان انسولین بدن کاهش پیدا کند، مقدار بیش‌تری از این پروتئین ساخته می‌شود و همراه با آن حس بویایی نیز قدرتمندتر می‌شود.

با وجود آن‌که این تحقیقات روی مگس‌های میوه انجام شده است، اما محققان دانشگاه کالیفرنیا امیدوارند، شبیه به همین فرآیند نیز در انسان‌ها برقرار باشد. به این ترتیب شاید بتوان به بخش زیادی از جامعه که توانایی کافی برای کنترل اشتهای خود نداشته و به همین دلیل در خطر چاقی مفرط هستند، کمک کرد تا وزن خود را کاهش دهند.


موضوع: <-PostCategory-> | نویسنده: حسين كبريتي

1390/01/15

دو فیلم قبلی «اخراجی‌ها» نشان داد وجوه سرگرم کنندگی‌اش بسیار بسیارغالب است و بار هنری چندانی از منظر سینمایی ندارد، اما «جدایی نادر از سیمین» تا....

پارس توریسم نوشت:


شهاب حسینی بازیگر فیلم جدایی نادر از سیمین  در بخش‌هایی از مصاحبه خود با کافه سینما، از ایجاد شدن یک فضای دو قطبی بین فیلم‌های فرهادی و ده‌نمکی انتقاد کرده است.


شهاب حسینی گفته است: «دو فیلم قبلی «اخراجی‌ها» نشان داد وجوه سرگرم کنندگی‌اش بسیار بسیارغالب است و بار هنری چندانی از منظر سینمایی ندارد، اما «جدایی نادر از سیمین» تا ساعت‌ها و روز‌ها دست از سر مخاطبش بر نمی‌دارد. من بابت این فضای دو قطبی خیلی متاسفم. ما همه در یک کشور زندگی می‌کنیم و سرنوشت این کشور سرنوشت همه ماست. جامعه ما نیاز به تعامل دارد. اما الان خیلی‌ها مثل دانه‌های گندم بین دو سنگ آسیاب به خاطر قضاوت‌های مختلف در حال له شدن هستند.»


او همچنین اظهار کرده است: «در جایگاه اصغر فرهادی هیچ شکی نیست. اگر در تاریخ سینمای ایران پنج نابغه وجود داشته باشند، فرهادی یکی از آن‌هاست. در مورد آقای ده نمکی و درباره گذشته‌شان هیچ قضاوتی نمی‌کنم. اما ایشان راه درازی را در سینما باید طی کنند.‌‌ همان طور که در کار فرهادی هم سقف وجود ندارد و باید ادامه بدهد و کار کند. موضوعی که باعث این دو قطبی شدن می‌شود، جانبدارانه حرکت کردن متولیان امر است. من فیلمی کار کردم به نام «پرسه در مه» هنوز خودم ندیدمش. از شما سئوال می‌کنم: آیا فیلم حقیری بود؟ مجموعه سیاستگذاری‌ها از این فیلم حمایت نکردند. به نظرم اگر این فیلم در جشنواره‌های بین المللی شرکت می‌کرد حتما نظر منتقدان را جلب می‌کرد و جوایزی می‌گرفت و این می‌شد افتخاری برای سینمای ایران نه برای بهرام توکلی یا شهاب حسینی.»


وی در ادامه گفته است :«شهاب حسینی اگر اسکار هم بگیرد در ‌‌نهایت یک ایرانی است و باید جایزه‌اش را به همین موزه سینما اهدا کند.


شهاب حسینی همچنین گفته : «"پرسه در مه" در بد‌ترین زمان اکران که زمان مرده بین جشنواره و اکران نوروزی است، بر روی پرده می‌رود. فیلم نابود می‌شود، اما «اخراجی‌ها» 35 سالن برای اکرانش می‌گیرد. این عدم توازن و فرق گذاشتن باعث دو قطبی بودن می‌شود. مسعود ده‌نمکی در اولین «اخراجی‌ها» تصویر شهدای جنگ را کاملا تغییر داد و نشان داد آدم‌های عادی و از سطح پایین اجتماع هم در میان این شهدا بوده‌اند. نفس این حرف خوب است، اما شیوه پرداخت دچار اشکالات فراوانی است. مسعود ده نمکی کارگردان تازه کاری است و باید راهش را ادامه دهد، اما این حمایت‌ها توازن را بر هم می‌زند.»


موضوع: <-PostCategory-> | نویسنده: حسين كبريتي

1390/01/14

او به محل صدا رفت و دختری را در حال نواختن چنگ دید. اسم این دخترمسیحی پرادیسلاوا بود. شاهزاده به پرادیسلاوا پیشنهاد ازدواج داد ولی او پاسخ داد كه ...


 این جنگل خارق العاده یك پارك ملی است كه در دریای بالتیك قرار دارد . این جنگل یك پدیده طبیعی منحصر به فرد است. در این جنگل تنه درختان طوری در خود پیچیده اند كه گویی در حال رقص اند. حتی بعضی از تنه ها به شكل حلقوی در خود پیچیده اند. مردم این منطقه باورهایی دارند. یكی از آنها این است كه هر كس آرزویی بكند و از داخل یكی از این حلقه ها رد شود آرزویش برآورده می‌شود.
 
 

باور دیگر می‌گوید این حلقه ها مرزهای حریم های دارای انرژی مثبت و منفی هستند یعنی در یك سمت این حلقه ها انرژی مثبت در فضا جاریست و در سمت دیگر انرژی منفی و اگر شخصی از سمت دارای انرژی منفی وارد حلقه شده و از سمت دیگر خارج شود یك سال به عمرش اضافه می‌شود.
   

علت اصلی شكل گیری عجیب درختان این جنگل هنوز ناشناخته است اما فرضیه هایی در این زمینه وجود دارد مثل فشار باد، حشرات یا بیدهایی كه به مدت 5 تا 20 سال شاخه های كوچك درختان را مورد حمله قرار داده اند، جوانه های آسیب رسان و حتی جریان سركش انرژی.
 


افسانه شكل گیری جنگل رقصان
 برای این شكل گیری عجیب درختان این منطقه افسانه ای وجود دارد . بارتی شاهزاده آلمانی كه برای شكار به این منطقه آمده بود در حال تعقیب یك گوزن كوچك بود كه آواز عجیبی شنید. او به محل صدا رفت و دختری را در حال نواختن چنگ دید. اسم این دخترمسیحی پرادیسلاوا بود.  شاهزاده به پرادیسلاوا پیشنهاد ازدواج داد ولی او پاسخ داد كه فقط با یك مرد همكیش خود ازدواج می‌كند.
 
 
بارتی هم پذیرفت كه مسیحی شود به شرط اینكه دختر بتواند ثابت كند كه خدای نامریی كه به او اعتقاد دارد قدرتمندتر از درختان این ناحیه است. پرادیسلاوا شروع به نواختن كرد تمام پرندگان خاموش شدند و درختان شروع به رقصیدن كردند. در این هنگام شاهزاده بازوبندش را از دستش بیرون آورد و آن را به نامزدش داد. و بدینسان در سالهای دور در این منطقه جنگلی رقصان شكل گرفت.
 
 

در حقیقت این جنگل در سال 1961  برای حفاظت و جلوگیری از تخریب ویژگیهای منحصر به فرد  Curonian Spit -زمین شنی كه سطح آن پوشیده از لایه نازكی از خاك كه در طول دهه ها شكل گرفته- ایجاد شده است.


 


موضوع: <-PostCategory-> | نویسنده: حسين كبريتي

1390/01/14

صحبت چند قرن پیش این مملکت یا حرف کشوری دورافتاده و پرت نیست. وقتی رویدادهای همین سالهای این سرزمین دستمایه قرار می‌گیرد، نباید فراموش شود که این وقایع....

 روزنامه روزگار در مقاله ای به فیلم اخراجی های سه ساخته مسعود ده نمکی پرداخته و با اشاره به این که این سینماگر ایدئولوژیک، این بار درباره مسائل روز فیلم می سازد نوشته حتی اگر بپذیریم که قصد او روایت تاریخ نیست و تنها به دنبال حرف خود است بر بستر واقعیت، این را نمی شود پذیرفت که - حقیقت- تاریخ شکل نادرستی به خود بگیرد.


به نوشته این روزنامه صحبت چند قرن پیش این مملکت یا حرف کشوری دورافتاده و پرت نیست. وقتی رویدادهای همین سالهای این سرزمین دستمایه قرار می‌گیرد، نباید فراموش شود که این وقایع هنوز به حافظه تاریخی ملت نرفته تا - احیانا- رنگ ببازد. در "اخراجی ها"، ناراستی ابعاد گسترده تری به خود گرفته و فیلمساز- از سر عرق سیاسی و نگاه جناحی- طوری از روزهای تازه گذشته این سرزمین سخن می گوید که حاصلش تحیر است از این همه وارونگی.


مقاله روزگار تاکید کرده شاید به گستره این چند روز و این چند سال بتوان روایت نادرستی از تاریخ رقم زد، ولی به کلیت تاریخ نمی توان دروغ گفت و هیچ فیلم و هیچ فیلمسازی توان رویارویی با تاریخ حقیقی و حقیقت تاریخ را ندارد و نخواهد داشت.


 


موضوع: <-PostCategory-> | نویسنده: حسين كبريتي

1390/01/14

دانشمندان قطری ادعا کرده‌اند که راهی برای مشکل گرمای طاقت‌فرسای ورزشگاه‌هایشان در جام جهانی ۲۰۲۲ پیدا کرده‌اند: ایجاد سایه به کمک ابرهای مصنوعی!

تيترآنلاين: دانشمندان قطری ادعا کرده‌اند که راهی برای مشکل گرمای طاقت‌فرسای ورزشگاه‌هایشان در جام جهانی ۲۰۲۲ پیدا کرده‌اند: ایجاد سایه به کمک ابرهای مصنوعی!

در جریان مسابقات فوتبال در ایام جام جهانی در قطر، ممکن است دما تا پنجاه درجه سانتیگراد بالا برود و طبعی است که در این گرما، نه تماشاگران لذتی از فوتبال خواهند برد و نه بازیکنان، می‌توانند مهارت‌های خود را به خوبی به نمایش بگذارند.

البته حرف‌هایی در مورد انتقال زمان مسابقات به زمستان مطرح است، ولی فیفا از سوی کشور‌هایی که صاحب لیگ‌های معتبر هستند، تحت فشار قرار گرفته است که این انتقال زمانی صورت نگیرد، چون لیگ‌های فوتبال را دچار آشفتگی می‌کند.

البته ما هنوز سر درنیاورده‌ایم که چگونه فیفا از بین این همه کشور شایسته و مناسب برای جام جهانی قطر را انتخاب کرد و هنوز ادعاهای قطری‌ها را فراموش نکرده‌ایم که وعده داده بودند با کمک سیستم‌های تهویه بی‌نظیری دمای استادیوم‌ها را بهاری خواهند کرد! اما دمای سوزان بیابان‌های قطر در مقام عمل، حتما مشکلات فنی برای قطری‌ها به بار خواهند آورد و رام کردن طبیعت کار آسانی نخواهد بود. بنابراین گرچه قطری‌ها گفته بودند که انرژی لازم برای سیستم‌های تهویه را می‌تواند با انرژی خورشیدی، تأمین کنند، اما باید در حرفشان شک کرد.

اما به تازگی ایده جدید از سوی قطری‌ها مطرح شده است، آنها در حال بررسی امکان تولید ابرهای مصنوعی و شناور کردن آنها بر فراز استادیوم‌ها هستند تا با ایجاد سایه، دمای ورزشگاه‌ها را پایین بیاورند و حاضران را از تابش مستقیم آفتاب مصون نگاه دارند. این ابرها در واقع، اجسامی ساخته شده از فیبرهای کربن و مواد بسیار سبک ساختمانی هستند که با هلیوم پر می‌شوند و با چهار موتور خورشیدی حرکت داده می‌شوند و به روی ورزشگاه ثابت نگاه داشته می‌شوند. هزینه ساخت هر «ابر»، ۵۰۰ هزار دلار خواهد بود، این ابرها که در واقه نوعی بالون هوایی هستند، به منظور ایجاد سایه‌ای با وسعت بیشتر با ضخامت کم و طول و عرض زیاد طراحی می‌شوند.

 


سطح زیرین این ابرها، جای خوبی برای نمایش تبلیعات و جبران هزینه ساخت آنها خواهد بود.

این ایده خیلی علمی تخیلی به نظر می‌رسد، شاید مسقف کردن استادیوم‌ها و تمرکز بر سیستم‌های تهویه، کار عملی‌تری باشد و شاید تا سال ۲۰۲۲، سرانجام لیگ‌های فوتبال با اکراه به تغییر زمان بازی‌های جام جهانی رضایت بدهند.

موضوع: <-PostCategory-> | نویسنده: حسين كبريتي

علی عبدالله صالح رئیس‏جمهور یمن برای آنکه به غربی‏ها بفهماند که او تنها کسی است که می‏تواند القاعده را در یمن بی‏خطر نگه دارد، اجازه داد تا افراطیون استان أبین را مستقل اعلام کنند!

تيترآنلاين: علی عبدالله صالح رئیس‏جمهور یمن برای آنکه به غربی‏ها بفهماند که او تنها کسی است که می‏تواند القاعده را در یمن بی‏خطر نگه دارد، اجازه داد تا افراطیون استان أبین را مستقل اعلام کنند!

افراطیون وابسته به القاعده روز گذشته استان جنوبی أبین در یمن را مستقل اعلام کرده و نام آن را "امارت اسلامی" نهادند!

این استقلال در حالی شب گذشته به دست آمد که تعداد زیادی از گروه‏های شبه‏نظامی القاعده با حمله به استانداری أبین، آن را تصرف کرده و از طریق رادیوی محلی استقلال این استان و اطلاق نام "امارت اسلامی" بر آن را اعلام کردند.

در پی این اعلام، تعداد زیادی از مردم به خیابان‏ها ریخته و با تصمیم القاعده مخالفت کردند که شبه‏نظامیان با آتش گشودن به روی معترضان، بیش از یکصدوبیست نفر را کشته و صدها تن دیگر را زخمی و مجروح کردند.

همچنین حاکمان افراطی جدید أبین، از طریق رسانه‏های محلی با اعلام اینکه از این پس امارت اسلامی با قوانین شریعت اسلامی اداره می‏شود(!)، از زنان خواستند دیگر جز برای انجام کارهای ضروری آن هم با همراهی یکی از محارم خود از خانه‏هایشان خارج نشوند. این تصمیم علاوه بر آنکه با مخالفت گسترده مردم یمن روبه‏رو شده، حساسیت غربی‏ها را نیز واداشته است. به گونه‏ای که احتمال حمایت از

ادامه در ادامه مطلب..............

 


موضوع: <-PostCategory-> | نویسنده: حسين كبريتي

 

در کشورهایی که از توسعه پایین‌تر، ثروت‌ و ثبات سیاسی کمتری برخوردارند، زنان و دختران بیشتری در معرض مهاجرت اجباری و در دام باندهای قاچاق انسان قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا:

دکتر "اسفندیار غفاری‌نسب"، استادیار جامعه‌شناسی دانشگاه شیراز و دکتر "حبیب احمدی"، دانشیار جامعه‌شناسی دانشگاه شیراز در مقاله خود پیامدهای اجتماعی مهاجرت بین‌المللی زنان بر کار جنسی را بررسی کرده و آورده‌اند: اکنون قاچاق زنان و دختران برای فحشا به یک صنعت جهانی در حال گسترش تبدیل شده است.

این مقاله می‌افزاید: این نوع مهاجرت جزء مهاجرت‌های اجباری است. در کشورهایی که از توسعه پایین‌تر، ثروت‌ و ثبات سیاسی کمتری برخوردارند، زنان و دختران بیشتری در معرض مهاجرت اجباری و در دام باندهای قاچاق انسان قرار می‌گیرند. زنان و دخترانی که بدین‌گونه، دست به مهاجرت می‌زنند، در کشورهای مقصد به صورتی برده‌وار در مراکز فحشا به کار گرفته می‌شوند.

استادیار و دانشیار جامعه‌شناسی دانشگاه شیراز به این نتیجه رسیده‌اند: این زنان در کشور مقصد در معرض انواع اجحاف و بهره‌کشی قرار می‌گیرند و متاسفانه هنگامی که از این مراکز آزاد می‌شوند یا به خانواده باز می‌گردند یا به جست‌وجوی کار دیگری برمی‌آیند در حالی‌که به انواع بیماری‌های مقاربتی و حتی ایدز مبتلا شده‌اند و به خاطر اینکه از وضعیت تغذیه و بهداشت مناسبی برخوردار نیستند، به سرعت از پای درمی‌آیند و گاه در طی شش ماه پس از بازگشت، مرگ آنان فرا می‌رسد.

این مقاله در اولین همایش ملی "مهاجرت - نظم و امنیت" در اسفند 89 در مشهد ارائه شده است


موضوع: <-PostCategory-> | نویسنده: حسين كبريتي

 

   

تقاطع جاده و ريل ديده بوديم،ايست روي پل بخاطر عبور كشتي هم ديديم،اما تقاطع خيابان و فرودگاه نديده بوديم كه...

فرودگاه جبل الطارق 

 

http://pics9.com/images/01775291426737090730.jpg

http://pics9.com/images/66472818412234380533.jpg

http://pics9.com/images/29487466344424055431.jpg

http://pics9.com/images/63979686207620442845.jpg


موضوع: <-PostCategory-> | نویسنده: حسين كبريتي

شکیرا بالاخره به پیکه جواب مثبت داد

این ماجرا مدتی تیتر اول مجلات معتبر بوده و هست حدودا ۳ یا ۴ ماه پیش بود که جرارد پیکه به صورت علنی در یک مجلس از شکیرا خوستگاری کرد و شکیرا بعد از مدتها بالا خره جواب مثبت داده این زوج معروف قرار است بعد از اتمام این فصل لالیگا رسما زندگی مشترکشان را شروع خواهند کرد

. Persianv.com At site

Persianv.com At site

Persianv.com At site

 


موضوع: <-PostCategory-> | نویسنده: حسين كبريتي


ابتكارات جالب

ابتكارات جالب


ابتكارات جالب

ابتكارات جالب

ابتكارات جالب

 

 


موضوع: <-PostCategory-> | نویسنده: حسين كبريتي


Adobe :
اسم رودخانه ای كه از پشت منزل مؤسس آن جان وارناك عبور می كند .

Apple :
میوه مورد علاقه استیو جابز مؤسس و بنیانگذار شركت اپل سیب بود و بنابراین اسم شركتش را نیز اپل گذاشت .

Cisco :
مخفف شده كلمه سان فرانسیسكو ( San Francisco ) است كه یكی از بزرگترین شهرهای امریكا است.

Google :
گوگل در ریاضی نام عدد بزرگی است كه تشكیل شده است از عدد یك با صد تا صفر جلوی آن .
مؤسسین سایت و موتور جستجوی گوگل به شوخی ادعا می كنند كه این موتور جستجو می تواند این تعداد اطلاعات (یعنی یك گوگل اطلاعات ) را مورد پردازش قرار دهد .

Hotmail :
این سایت یكی از سرویس دهندگان پست الكترونیكی به وسیله صفحات وب است .
هنگامی كه مدیر پروژه برنامه می خواست نامی برای این سایت انتخاب كند علاقه مند بود تا نام انتخاب شده اولاً مانند سایر سرویس دهندگان پست الكترونیك به mail ختم شده و دوماً برروی وبی بودن آن نیز تأكید شود. بنابراین نام Hotmail را انتخاب كرد. در كلمه Hotmail حروف Html به ترتیب پشت سرهم قرار گرفته اند. گاهی اوقات اسم این سایت را به صورت HotMail نیز می نویسد .

HP :
شركت معظم HP توسط دو نفر بنام های بیل هیولت و دیو پاكارد تأسیس شد .
این دو نفر برای اینكه شركت هیولد پاكارد یا پاكارد هیولت نامیده شود مجبور به استفاده از روش قدیمی شیر – خط شدند و نتیجه هیولد پاكارد از آب در آمد .

Intel :
از آنجاییكه این شركت از بدو تأسیس با تأكید روی ساخت مدارات مجتمع ایجاد شد. نام آن را Integrated Electronics یا به طور مختصر INTEL نهادند .

Microsoft :
نام شركت ابتدا به صورت Micro-soft نوشته می شد ولی به مرور زمان به صورت فعلی در آمد . Microsoft مخفف Microcomputer Software است. و دلیل نامگذاری شركت به این اسم نیز آن است كه بیل گیتس مؤسس شركت آن را با هدف نوشتن و توسعه نرم افزارهای میكروكامپیوتر ها تأسیس كرد .

Motorola :
شركت موتورولا با هدف درست كردن بی سیم و رادیوی خودرو كار خود را آغاز كرد. از آنجاییكه مشهورترین سازنده بی سیم و رادیو های اتومبیل در آن زمان شركت Victrola بود. مؤسس این شركت یعنی آقای پال كالوین نیز اسم شركتش را موتورولا گذاشت تا علاوه بر داشتن مشابهت اسمی كلمه موتور نیز به نوعی در اسم شركتش وجود داشته باشد .

Red Hat :
مؤسس شركت آقای مارك اوینگ در دوران جوانی از پدربزرگش كلاهی با نوارهای قرمز و سفید دریافت كرده بود ولی در دوران دانشگاه آن را گم كرد . زمانی كه اولین نسخة این سیستم عامل آماده شد مارك اوینگ آن را همراه با راهنمای كاربری نرم افزار در اختیار دوستان و هم دانشگاهیش قرار دارد. اولین جمله این راهنمای كاربری « درخواست برای تحویل كلاه قرمز گم شده » بود .

Sony :
Sony از كلمه لاتین Sonus به معنای صدا مشتق شده است .

SUN :
این شركت معظم توسط چهار تن از فارغ التحصیلان دانشگاه استانفورد تأسیس شد . Sun مخفف عبارت Stanford University Network می باشد .

Xerox :
كلمه Xer در زبان یونانی به معنای خشك است و این برای تكنولوژی كپی كردن خشك در زمانی كه اكترا كپی كردن به روشهای فتوشیمیایی انجام می گرفت فوق العاده حائز اهمیت بود .

Yahoo:
این كلمه برای اولین بار در كتاب سفر های گالیور مورد استفاده قرار گرفته و به معنی شخصی است كه دارای ظاهر و رفتاری زننده است . مؤسسین سایت Yahoo جری یانگ و دیوید فیلو نام سایتشان را Yahoo گذاشتند چون فكر می كردند خودشان هم Yahoo هستند .


صفحه قبل 1 ... 43 44 45 46 47 ... 56 صفحه بعد